z potrzeby ducha i zamiłowania do ręcznie wykonanych dekoracji...

środa, 17 maja 2017

Tydzień temu mróz a dzisiaj zapowiedź lata.Ciepło, chwilami bardzo ciepło, słońce tak długo wyczekiwane. Bardzo lubię ten okres w przyrodzie, która  potrafi zachwycić, zadziwić, oczarować.
Potem to już rośliny rozrosną  się i już tak nie zadziwiają swoją siłą witalną.
Zmieniłam kompozycje już na letnie, bratki poprzesadzałam do ogrodu, niech jeszcze cieszą oczy.
Zadziwiła mnie po powrocie do domu magnolia, bałam się o nią tydzień temu a tu proszę


Owłosiony, brzęczący bąk miał używanie na kwiatach jabłonki ozdobnej


rozkwitła w zasadzie przez jeden dzień kępa niskich irysów


floksy szydlaste z białymi tulipanami wyglądają pięknie


Hortensja pnąca zawiązała również morze pąków, to następny festiwal po magnolii

Pierwsze kwiaty powojnika

Kwitnąca mahonia
To na tyle z pierwszych ciepłych chwil w ogrodzie,czeka na mnie jeszcze warzywnik i mnóstwo pracy  przecież można siać ogórki, fasolę ....Pozdrawiam serdecznie, miłego spędzania wolnego czasu.

11 komentarzy:

  1. Masz szczescie z magnolia, na ogol bardzo mroz im zaszkodzil! a gdzie zdjecie hortensji pnacej? mam taka w moim malutkim ogrodku, jest bardzo pieknie zielona ale nie ma paczkow! ma jakies 3 lata...moze kiedys zakwitnie? pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko jeżeli tylko trzy to trochę musisz poczekać.Starcze okazy, które nie kwitną trzeba obkopać by ponacinać korzenie, ograniczyć ich wzrost.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Piękna magnolia, piękne kwiaty. Nareszcie możemy cieszyć oczy:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałam się o nią ale spadło parę zewnętrznych przymrożonych płatków i jest OK. Buziaczki

      Usuń
  3. Ja też z utęsknieniem czekałam na słoneczko a dziś jest!!! zimno dało mi i moim kwiatom popalić... 200 sztuk Lawendy mi przemarzło i 20 róż :((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana przytnij lawendę nisko, myślę,że odpuści.
      U mnie zmarzły trzy pienne róże, to były ostatnie jakie kupiłam, mam tego dosyć. Opatulone były dokładnie, małżonek śmieje się, nie chciało im się żyć. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Cudnie:-) z tym wolnym czasem to ciężko, czekam do piątku, przez cały dzień można szaleć ale dziś pomidorki poszły do foliaczka:-) ps
    Magnolia piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie wręcz upały ;-) U Ciebie ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gorąco jest tez na południu Polski,i dobrze.Magnolia kwitnie pięknie.

    OdpowiedzUsuń