z potrzeby ducha i zamiłowania do ręcznie wykonanych dekoracji...

wtorek, 6 listopada 2012

Bombka kordonkowa ale w innym wydaniu

Obiecany kursik na zrobienie koronkowej bombki, dla tych osób ,które nie umieją robić na szydełku lub drutach.  Zawieszka jest dziecinnie prosta do zrobienia a efekt ,wierzcie mi na słowo wspaniały. Jeżeli powiesicie w blasku latarenki lub świec to mamy bajkowy efekt. Ale koniec z gadaniem , co nam potrzeba:
Kordonek w miarę cieńszy ,ładniejszy efekt końcowy
Klej wikol do drewna [biały, gesty]
Woda
Balonik do nadmuchania do  wielkości dla nas odpowiedniej
Troszeczkę oleju do posmarowania nadmuchanego baloniku

Do miseczki wlewamy klej,dodajemy wodę tak na oko jedna część kleju, dwie wody


           Jeżeli mamy mało nici na motku to zanurzamy całość ,przy dużej ilości moczymy tylko nitkę,która przechodzi przez klej  .
Leciutko smarujemy balonik i zaczynamy nawijać nitkę na balonik.
Owijamy w koło, zmieniając co chwilę położenie balonika w reku, by nitka była nawinięta równomiernie wszędzie na baloniku. Na końcu robimy pętelkę i zawieszamy balonik z nawiniętą nitką  do
całkowitego wyschnięcia.Musi być idealnie suchy a przez to i twardy.Ja suszyłam nad grzejnikiem by było szybciej.

Tak wygląda po skończonym nawijaniu mokrego kordonka.Ilość nawinięć to indywidualna sprawa.
Chciałam dodać ,że trochę chlapie przy nawijaniu,więc zabezpieczcie ubranie i np.stół.

Po całkowitym wyschnięciu przebijamy balonik w kilku miejscach i wyciągamy jego resztki przez jakieś miejsce u góry bombki.

Tak wygląda resztka baloniku w naszej bombce, po wyjecie, jest to na prawdę proste mamy gotową piękna bombkę.




Powiesiłam na świerku to taka namiastka naszej choinki,świetnie wyglądają takie bombki powieszone na gołych gałęziach z światełkami  lub bez światełek.
Chciałam jeszcze dodać,że to świetna zabawa dla dzieci,takie wspólne przygotowywanie ozdób świątecznych.
Myślę, że wszystko napisałam zrozumiale,jeżeli nie to chętnie odpowiem na Wasze pytania .
Jeżeli mogłam w czymś pomóc to jest mi bardzo miło.







61 komentarzy:

  1. ażurkowe kordonkowe :)śliczne!
    super...w zeszłym roku zaopatrzyłam się już w nici i sznureczki i nie zrobiłam ;)
    może w tym roku się uda? :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno znajdziesz czas na robótki ,pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny

      Usuń
  2. Widziałam takie cuda i zawsze zastanawiałam się jak to zrobić, dzięki wielkie, będzie zajęcie na jedno popołudnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wszystko się uda i zabawa dla dzieciaczków będzie przednia, buziaczki

      Usuń
  3. Mariolu kochana na pewno to zrobię i jak nic z pewnością się uda , dzięki , dzięki , dzięki....Ilona

    OdpowiedzUsuń
  4. Suszę sie na pewno;) nie wiedziałam jaki klej...dziękuję za podpowiedź i inspiracje;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bombka super! Ja napewno zrobię :-)
    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  6. badz pewna ze ja na bank wypróbuje moje zdolnosci szydełkow ei drutowe sa mniejsze niż zero heeh cudnei wyszła pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować, wyjdzie na pewno bardzo dobrze,pozdrawiam

      Usuń
  7. Ale jazda:))))super:)wypróbuję :)))świetny efekt:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mała i prosta,a cieszy.Wygląda świetnie i zabawa dla dzieciaków.Pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  9. Efekt zadziwiający:))Dzięki za ten kursik, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. tak tez można zrobić żyrandol własnie się do niego przymierzam z 2 msc już hehehe

    buźka

    OdpowiedzUsuń
  11. efekt jest świetny i kurs zrozumiały, zastanawiam się tylko skąd wziąć okrągły balon, zawsze są jakieś takie jajowate...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak weźmiesz większy balon i nadmuchasz to będzie okrągły i miękki,wszystko skorygujesz nitkami, powodzenia

      Usuń
    2. teraz to mi się wydaje oczywiste:) wcześniej nie pomyślałam, że rozmiar ma aż takie znaczenie;)

      Usuń
    3. Aniu to wyszło kiedyś w praniu, buziaczki

      Usuń
  12. Super pomysl i bombka sliczna, moze tez zrobie takich kilka.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi warto,świetnie dekorują pomieszczenie,pozdrawiam

      Usuń
  13. Też takie robiłam. Rewelacyjnie wyglądają także kule zrobione z grubego białego sznurka, np takiego do szynek :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie to opisałaś- dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny to miłe, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Ależ fajny pomysł! Nie mogę się już doczekać kiedy mój synek będzie już na tyle duży, żeby uczestniczyć w robieniu takich rzeczy.
    Masz rację - dla dzieci to niesamowita zabawa.
    Dziękuję za pokazanie tej metody.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce się wymądrzać,ale nim się zorientujesz syn będzie już za do takich zabaw, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  16. Rewelacja, na pewno wykorzystam ten pomysł:)))))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się,że Ci się przyda kursik,buziaki

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo efektowne te bombki, można namotać nawet wielką lampę albo lampion...suuuper:)
    Wielki dzięki za kursik, jutro kupuję kordonki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak można zrobić co fantazja podpowie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Wytłumaczyłaś bardzo klarownie.Wydaje się bardzo proste:)

    OdpowiedzUsuń
  21. To na prawdę jest dziecinnie proste, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale fajne, takich jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł, chyba się pobawię. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Już dawno słyszałam o takim sposobie na bombki ale nigdy nie próbowałam ....dziekuje za przystepny i jasny kursik ;-) Zapraszam do mnie BeA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam u siebie,cieszę się,że kursik się przyda, pozdrawiam

      Usuń
  25. Bardzo mi się takie bombki podobają. Może w tym roku się skuszę i zrobię sobie kilka...
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  26. Very creatives and clever idea. They look beautiful hung from the tree. Just keep fingers crossed that it won't rain.

    OdpowiedzUsuń
  27. Podobają mi się Twoje kordonkowe bombki;-)
    Fajny pomysł.
    Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za wizytę,cieszę się z Twojej opinii,pozdrawiam

      Usuń
  28. Świetny pomysł, tylko nie wiem jak będą funkcjonować na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu powiesiłam na dworze tylko do zdjęcia,pozdrawiam

      Usuń
  29. Rewelacja ... można też zrobić z lampeczkami w środku :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzieci robiły dzisiaj balonowe bombki teraz schną zobaczymy co nam wyszło jutro. Dobranoc
    1

    OdpowiedzUsuń
  31. ja nawet prawie rok temu dostałam worek balonów...chciałam tak zrobic abażur do lampy...okrągły...a balony pompuja sie na kształt gruszki..hihihi:)))Pieknie to wyglada:)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Za dużo nadmuchujesz albo weź większe baloniki,będą okrągłe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń