z potrzeby ducha i zamiłowania do ręcznie wykonanych dekoracji...

sobota, 8 października 2016

Kolory i takie tam różności

Jesień rozgościła się na dobre po ostatnich dniach mam tej pani trochę dosyć. Podlało wszystko , teraz już rolnicy nie mogą narzekać na brak opadów. Dobrze,  że liście u mnie jeszcze zielone bo po tych wichurach drzewa byłyby już gołe. Najpiękniej wygląda winobluszcz



Jabłuszka i dynia rozjaśniały de deszczowe dni
 Cyba to już ostatnie zaprawy w tym sezonie. Zostawiłam trochę ogórków w ogrodzie by utyły :) i zżółkły  zrobiłam z nich uwielbiane przez rodzinkę pikle.

Tu obrane, wydrążone i zasolone by puściły sok. Na drugi dzień zalałam zalewą z octem i znowu stały dzień. Na koniec powkładałam do słoików i zalałam świeżą zalewą, zagotowałam i kuszą.
Podaję proporcje zalewy, może komuś się przyda. 1 płaska łyżka soli, 3 szklanki wody, 1 szklanka octu 10%, 1 szklanka cukru.Dodaję ziele angielskie, gorczycę i liść laurowy,gotujemy 15 minut.
W ogrodzie kwiaty kwitną pięknie
Werbena patagońska zachwyca swoją lekkością



Lobelia i heliotrop w cale nie  myślą o zimie
W mglistym poranku anioł chowa się wśród kwiatostanów  miskanta
Zaczęłam budować ptasią wioskę.teraz domki posłużą za schronienie a na wiosnę za budki lęgowe


Postawiliśmy już karmnik nie się ptaszki
Na koniec muszę odnieść się do zagadki, okazała się bardzo trudna.Nikomu nie udało się odgadnąć
wszystkich roślin ze zdjęć. Pierwsze zdjęcie to oregano ozdobne, bylina. Drugie zdjęcie to cudowny tytoń leśny u nas niestety tylko jednoroczny. W tej chwili na około 130 cm i ciągle kwitnie.
Trzecie zdjęcie to kwitnąca u mnie w tunelu oberżyna. W pewnym momencie była obsypana fioletowymi, pięknymi kwiatami. Muszę pomyśleć o nagrodach pocieszenia i odezwę się do Was, które próbowały  odgadnąć nazwy roślin.
Pozdrawiam wszystkich zaglądających,życzę poprawy pogody, sympatycznego mimo wszystko weekendu.

11 komentarzy:

  1. Do pikli dodaję marchewkę, paprykę i nać od selera. Zawsze one najpierw są wyjadane, to taka ciekawostka. Pozdrawiam, Hania:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzy zdjęcia jedna odpowiedz. Czy możesz powiedzieć co to za odpowiedz dla tych trzech roślin z zagadki? Ciekawość straszna mnie zżera;-)
    Ostatnio dużo widzę werbeny patagonskiej w nasadzeniach. Podoba mi się, czy możesz powiedzieć w jakich warunkach i Ciebie rośnie? Poradzi sobie na piaszczystej glebie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna jest ta Twoja jesień!!!U mnei mniej kolorowo i optymistycznie bo pochorowałam sie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego wynika, że robisz trudne zagadki. Ja w konkursie nie brałam udziału, nawet nie próbowałam bo prawdę mówiąc moja znajomość ogranicza się do róż i tulipanów i jeszcze kilku roślin łącznie ze szczypiorkiem i koperkiem. Ale wierzę, że jak zacznę urządzać swój własny ogródek to podciągnę się troszkę w lekcji ogrodnictwa :) Pewnie się jeszcze do Ciebie zgłoszę o poradę co najlepiej posadzić jak się jest początkującym założycielem przydomowego ogródka. Pamiętam, że ja mi poradziłaś jakie rośliny posadzić na balkonie to byłam bardzo zadowolona i wydaje mi się, że tytoń był bardzo fajny ale jeszcze jedna roślinka fioletowa cudnie pachnąca.
    Jesień pomimo deszczu u Ciebie jest taka jak być powinna, bardzo ciepła w kolorach i chyba też smakowita.
    Wysyłam moc pozdrowień, Ania

    p.s. widzę, że jesień również na blogu w szablonie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, a ja te żółte ogórki oddałam krówkom, nie sądziłam, że można z nich pikle zrobić. Ogród piękny o każdej porze roku Pzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Winobluszcz jest piękny o tej porze. Widać już coraz więcej kolorowych oznak jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie u Ciebie jeszcze wszystko kwitnie . Ja już porządki w ogrodzie porobiłam i tylko lobelia jeszcze niebieści się . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna u Ciebie jesień :-) oby tak jak najdłużej :-) pięknego tygodnie życzę i do usłyszenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładnie u Ciebie.... Ogórasy faktycznie tłusciutkie:).
    Fajny pomysł z ptasią wioską. Ciekawe, czy na wiosnę będzie dużo dzieci? hihhi

    OdpowiedzUsuń