z potrzeby ducha i zamiłowania do ręcznie wykonanych dekoracji...

wtorek, 10 czerwca 2014

Mój wolny czas

Zaczęły kwitnąć róże, cieszę się z tego bardzo ale i troszkę się smucę. Pewnie myślicie dla czego , dla mnie skończyła się wiosna, moja ulubiona pora roku. Urok róż i zapach róż wynagradza jednak trud jaki trzeba włożyć by ogród wyglądał w miarę przyzwoicie. Nie starcza mi na nic czasu, zrobiłam się chyba źle zorganizowana. Ale pomarudziłam sobie,  sama się dziwię, że potrafię.

Pamiętacie pisałam jesienią, że  założyłam rozarium. Właśnie zaczęły kwitnąc róże, co dziennie nowy krzaczek rozchyla paki, raduje oczy. Uczę się je rozpoznawać po wyglądzie i zapachu .

Również lawenda zaczyna kwitnąć.


 
Układ płatków tej róży przypomina mi moje ukochane piwonie, które właśnie przekwitają robiąc miejsce na podium różom.

Subtelny kolor i zapach "Gartentraume" zachwyca, bratki ostatnie kwiaty wiosny wciąż   kwitną.



Te rozkwitnęły wczoraj po południu, dzisiejszy upał rozchylił płatki na maxa




Mogłam tak bez końca jeszcze tylko pokażę z róż to cudeńko
i to
Moją dumą w tym roku jest mała folia, w której rosną moje pierwsze pomidory, ogórki,papryki i sałata. Pomidorki kwitną , maleńki zielone owoce na krzaczkach się już pojawiły.




To moje tegoroczne kompozycje na tarasie



Pachnące zioła i cudowne tabliczki Beatki






Na koniec spojrzenie na zakątek, którego nie znacie.


W robótkach ręcznych na razie posucha, mam jednak w planie trochę pomalować. Muszę się zmobilizować i podzielić wolny czas pomiędzy ogród a pędzle, papier ścierny i farby. O tym następnym razem. Koniecznie przebiegnę się po Waszych blogach, wiem dawno mnie tam nie było, przyrzekam nadrobię zaległości. Pozdrawiam, przesyłam buziaki, dziękuje za odwiedziny, nie zapomniałyście o mnie, pa.




32 komentarze:

  1. Jak u Ciebie pięknie. Komplecik kawowy piękny. Pozdrawiam serdecznie i przepraszam że ostatnio nie starcza mi czasu by do Was zaglądać. Poprawię się.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi się u Ciebie podoba, masz wspaniały ogród, pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wspaniałe te róże , a kącikiem kawowym jestem oczarowana - piękny , folia zachwyca [ też mam ] nie ma jak swoje warzywka pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  4. Mariolu cudowny i duży jest Twój ogród ja mam ogród leśny i nie bardzo róże chcą w nim rosnąć za to hortensje... czekam tylko na ich rozkwit. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny ogród. Super masz tą folię. U mnie stoi taka maleńka na kilka krzaczków pomidorków.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ha! to my wolny czas spędzamy podobnie jak widzę :D
    piękny ogród a jakbyś tak cykła z dalszej perspektywy foty??:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Róże zachwycają, i ścieżka lawendowa ... cudna !!! U Ciebie Mariolu zawsze jest pięknie, usiądę na chwilkę na tarasie i nasycę oczy :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Róże zachwycają i ścieżka lawendowa... cudna!!! U Ciebie Mariolu zawsze jest pięknie, usiądę sobie na tarasie i nasycę oczy :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piekne róże, cudny taras....mozna nacieszyc oczy,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Róże przepiękne i szczerze Ci ich zazdroszczę:))) Ja nie mam ręki do róż... próbowałam wiele razy, nic mi nie wychodzi.
    Taaaak, teraz jest piękny czas dla ogrodu.

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  11. Bajeczny ogród !
    U mnie też różano i w ogrodzie i w domu .
    Teraz czekam kiedy zakwitnie krzaczek z moimi ulubionymi drobnymi różyczkami .
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach, cudownie musi pachnieć u Ciebie!!! U mnie lawenda nie chce kwitnąć niestety, ale róże zaczynają i żałuję, że mam tak ich mało. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tez probuje powolutku oswoic roze, ale niestety nie mam do nich reki...

    OdpowiedzUsuń
  14. co prawda ostatnio nie pokazujesz się zbyt często ale gdy już wystawisz posta co zawsze jest co podziwiać. róże wspaniałe, nie mogę się na nie napatrzeć, matka natura jednak jest najlepszą artystką! i jak dużo masz lawendy!!! zbiory chyba będą ogromne! taras podziwiałam już w ubiegłym roku, wyglądał trosze inaczej, równie pięknie, wygląda na to, że stworzyłaś sobie taki rajski zakątek! jest naprawdę cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. ale u Ciebie pięknie:) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja także w tym roku skusiłam się na parę nowych krzaczków, ale chyba nie wybrałam najlepiej bo jakoś słabo kwitną. W przyszłym roku coś jeszcze dokupię ale już u innego ogrodnika, może będą takie ładne jak twoje. Bo u Ciebie aż pachnie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Róża Gartentraume zwaliła mnie z nóg-cudna!!!!!!!!!!!! masz piękny i duży ogród:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne róże! :) a tak lawendowa alejka musi niesamowicie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Róże piękne, a z czasem to tak właśnie jest, ja również przybieram się do napisania kilku słów u siebie , ale ciągle coś. W realnym świecie tyle się dzieje...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne róże! :) Widać że wkładasz wiele pracy i pasji w utrzymanie ich w takim stanie :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Tworzenie eleganckiego tarasu to nie tylko kwestia estetyki, ale również funkcjonalności. Dobrze zaprojektowany taras powinien być miejscem, gdzie można odpocząć, ale również spotkać się z rodziną i przyjaciółmi. Zainspiruj się https://www.cosiedzieje.tv/artykul-4media/23842,elegancki-taras-poznaj-5-cennych-porad-jak-stworzyc-luksusowa-przestrzen-na-tarasie i odkryj, jak stworzyć przestrzeń, która będzie nie tylko piękna, ale również praktyczna. Pamiętaj, że taras to przede wszystkim miejsce relaksu, dlatego powinien być jak najbardziej komfortowy.

    OdpowiedzUsuń