z potrzeby ducha i zamiłowania do ręcznie wykonanych dekoracji...

czwartek, 7 lutego 2013

Ruszyło się

U mnie było dzisiaj pięknie. Słońce i  brak wiatru sprawiło,że po wyjściu do ogrodu wystawiłam
mordeczkę do słoneczka, grzało wierzcie mi grzało. Pierwszy raz w tym roku powiesiłam pranie na powietrzu. Gdybym mogła to przesłałabym was zapach prania po wniesieniu go do domu, cudo  jak ja to lubię. Rozochocona cudowna pogodą, wyposażona w aparat i kalosze wybrałam się na obchód ogrodu. Powiecie oszalała, w lutym po ogrodzie i co ona tam chce oprócz pozostałości śniegu w cienistych miejscach znaleźć ? Przeczucie mnie nie myliło Kochani ruszyło się, życie wkroczyło do ogrodu a w zasadzie wyłazi z ziemi.

Cudowne liliowce zaczęły marsz ku słońcu by cieszyć nas  później kwiatami

Pierwsze listeczki fiołków wonnych i różowawe pączki to wilczomlecz migdałolistny.

Listeczki przetacznika kłosowego mam  u siebie trzy kolory fiolet,purpura i biały [najpóźniejszy]

Nabrzmiałe już pączki  kaliny różowej Dawn, jej zapach gdy kwitnie  w drugiej połowa lutego,
jest niebiański.

To dla mnie znak zapytania ,nie wiem co tu rośnie, zapomniałam. Najważniejsze ,że już rośnie

Tu bergenia jeszcze w śniegu, jest  tu cień i śniegu jest więcej. Bergenia wyraźnie już gotowa by zacząć powoli kwitnąć ,wyraźnie pchają się pączki kwiatów.

Na koniec powiększające się paki magnolii gwiaździstej.


 

W sobotę kupię pierwiosnki i posadzę do donicy za oknem a co tam, ruszyło się...
Same widzicie zaczęło się dziać w ogrodzie, zima ma się ku końcowi a my z utęsknieniem czekamy na ciepłe, słoneczne dni. To już niedługo .Pozdrawiam was ogrodowo i słodko przecież dzisiaj
dzień małego łasuchowania. Buziaki już prawie wiosenne





59 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No na razie przedwiośnie ale to już coś,pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten post to miód na moją duszę:)))Już się nie mogę doczekać,wiosny...dzisiaj faktycznie słońce pięknie świeciło,muszę zobaczyć co u mnie w trawie piszczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz, zobacz na pewno coś i u Ciebie wyłazi,buziaki

      Usuń
  3. a u mnie dziś było pochmurno a teraz sypie śniegiem:(((

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak cudownie wiosna pcha się na całego:)).Jednak zapowiadają powrót zimy.
    A to pranie mmmmm mój ukochany zapach z dzieciństwa:))
    Pozdrawiam
    Ollina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musimy jeszcze trochę się pomęczyć z zimą,pozdrawiam

      Usuń
  5. U jednych zima na całego do innych pcha się wiosna, cudaczna pogoda w ten łasuchowy dzień:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pory roku daja okazje na takie zachwyty! a pranie pachnace swiezym powietrzem to wspaniala rzecz! pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda,pachnące pranie świeżym powietrzem to coś wspaniałego,pozdrawiam

      Usuń
  7. Ja dzisiaj widziałam ogromniasty klucz gęsi.One jak nic czują wiosnę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się cieszę to wyraźny znak zbliżającej się wiosny,buziaki

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Właśnie u nas też spadło trochę śniegu,pozdrawiam

      Usuń
  9. Ale piękne zimowe zdjęcia na stronie bloga :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. ... a u mnie śniegu po kolona i ciągle sypie :/
    a buuuuuu
    pozdrawiam cieplo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zima u Ciebie na całego ale już nie długo,pozdrawiam

      Usuń
  11. Czekałam na ten widok Kochana;) baaardzo cieszy oko;)
    Ściskam;*

    OdpowiedzUsuń
  12. kurcze u Ciebie wiosna jakoś szybciutko zawitała a u mnie snieg , śnieg a w oddali.....śnieg;-)))pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie tyle śniegu dzisiaj spadło że chyba przez całą zimę tyle nie było w dodatku cały czas pada, zazdroszczę ci tych przebłysków wiosny, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo śniegu ale szybko się stopi ,słoneczko coraz wyżej,buziaki

      Usuń
  14. Jak ty pięknie i wesoło opowiadasz o naszej wiośnie. A ja z wątpiłam, że szybko przyjdzie. Na mojej wsi sypie i sypie śnieg. Zima usłyszała że za wiosną tęsknie i chce mi pokazać że to nie takie proste, poczekam sobie jeszcze.
    Pozdrawiam wiosennie Zosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaprysi,kaprysi ale już się kończy wierz na słowo,pozdrawiam

      Usuń
  15. Krásne sa Ti prebúdza záhrada, my máme kalamitu, napadlo veľa nového snehu.
    Jana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj przedwiośnie a dzisiaj zima, jak w garnku raz ciepło raz zimno,buziaki Jano

      Usuń
  16. Ruszyło... u mnie też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, będziemy mieli co oglądać, pozdrawiam

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Mnie również, pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  18. To prawda, pogoda na Wybrzeżu była dzisiaj cudowna. Cały dzień słońce. W moim ogródku tez budzi się życie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie,trzeba szukać a takie drobiazgi cieszą naszą duszę, buziaki

      Usuń
  19. Oby tak cudownie zostało!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam zapach prania, które się suszyło na dworze. Ja nie mam poco iść do ogródka, bo śnieg wszystko przykrywa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jak się stopi to i Ty coś znajdziesz u siebie,buziaki

      Usuń
  21. Chyba na żadną porę roku nie czekamy tak niecierpliwie jak na wiosnę. Uwielbiam patrzeć jak wszystko budzi się do życia...
    Wiem co czujesz...a ten zapach prania suszonego na świeżym powietrzu też uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba bardziej niecierpliwych i czekających na wiosnę niż ja nie ma,pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  22. U mnie jeszcze nic nie wychodzi, też byłam wczoraj w ogródku, ale za to kury zaczęły znosić jajka:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, ale to przecież namacalna oznaka zbliżającej się wiosny,pozdrawiam

      Usuń
  23. No faktycznie u Ciebie widać pierwsze zwiastuny wiosny,a u nas dosypało ze 30 cm świeżego śniegu i nawet temperatura spadła poniżej zera:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. spod śniegu dostrzegłąm wczoraj dwa malusie listki tulipanów:)))do domu przytaszczyła kilka chabazi..poczekam na szybsze zieloności:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, moje gałązki leszczyny w wazonie już się "wysypały" w koło żółto,pozdrawiam

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Idzie,idzie Aniu na pewno nas zaszczyci,buziaki Aniu wiosenne

      Usuń

  26. Hello, zapach piwonii.

     Your work is embraced in your gentleness.
     Sharing a moment of peace.
     It is a joy for all.

     Your heart warm message in the cold.
     I always give mind of thanks to you.

    Greeting.
    Have a good weekend. From Japan, ruma❃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks for visiting here and to my store. My heart is really warm, I love spring and I can wait for it no more :)

      Usuń
  27. Ja też czekam na nią z utęsknieniem:)

    OdpowiedzUsuń
  28. W moim ogrodzie oznaki wiosny- to kwitnąca leszczyna [śniegu około50 cm], więc na nic więcej nie liczę pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę potrwa,by powyłaziły z ziemi cebulowe,buziaki

      Usuń
  29. Jak miło pomyśleć, że już niedługo... U mnie niestety jeszcze warstwa śniegu leży dość spora, więc wiosny jeszcze nie szukałam. Bardzo tęsknię już za słońcem i zielenią. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiosna już za rogiem:) Nie mogę się doczekać słoneczka...

    OdpowiedzUsuń